Efektywny SEO copywriting


Czym jest copywriting wiadomo, ale czym jest SEO copywriting już nie koniecznie, a co dopiero efektywny SEO copywriting przynoszący naprawdę owocne wyniki, już tym bardziej nawet dla osób które niekiedy uważają, że na sprawie się znają. 


Istota SEO copywritingu



Kiedy czytamy o SEO copywritingu powinniśmy wiedzieć, iż głównym jego celem jest takie umiejętnie pisanie tekstów artykułów tematycznych z odpowiednio użytymi słowami i frazami kluczowymi, dzięki czemu klikalność strony będzie duża. Jak duża nawet do kilkuset kliknąć dziennie. Jednak zależy to nie tylko od tematu artykułów tematycznuch lecz również od naszej znajomości narzędzi pomocnych przy pozycjonowaniu stron, podstawowej znajomości HTML oraz od umiejętności rozumienia używania odpowiednio sformułowanych słów kluczowych. Co istotne zasady pisania tekstów winny być stosowane bez względu na rodzaj strony, na jakiej zostaną opublikowane. I tak może to być zarówno oferta firmy lub serwis informacyjny czy po prostu baza artykułów typu „presell page”


Narzędzia

Bardzo pomocne przy wyszukiwaniu popularnych zapytań mogą okazać się narzędzia Google takie jak Google AdWords. Działają one w sposób następujący, w pustym polu wpisujemy jak najwięcej fraz które związane są z tematem naszego artykułu tematycznegonastępnie zaznaczamy „pomysły zawierające moje wyszukiwane hasła” w opcjach i mamy wygenerowaną listę proponowanych słów kluczowych które dopasowane są do danego wyrażenia. Patrząc na statystyki najbardziej istotnym wydaje się konkurencyjność wybieranych słów oraz ich miesięczne statystyki wyszukiwania.

Innym pomocnym narzędziem mogą okazać się Google Trends, które są przede wszystkim pomocne przy wyszukiwaniu ciekawych tematów. Wystarczy ustawić odpowiedni filtr na wyniki z danego kraju na okres z określonej ilości czasu (wstecz) aby sprawdzić te zapytania które były najczęściej zadawany z danej tematyki. Te statystyki mogą pomóc nam w pozycjonowaniu naszej strony poprzez, zaproponowanie do wcześniejszego zestawu słów kluczowych kilka nowych, bądź jedynie potwierdzą to co już wybraliśmy.